With the last class, the last week we just finished Mozart.
During these weeks we had seen, many things about his life and the most important, his music.
We learned what is an Opera, through "The Magic Flute." We have known that was, what characters appeared. We had danced and imitated the Papageno. Also through this opera we saw, heard and learned the types of voices that exist (children, female (soprano, alto), male (tenor, bass)) and which characters are represented with one or other voice.
The Magic Flute (English)
http://www.youtube.com/watch?v=O7Wp3p3did4
http://www.youtube.com/watch?v=27wGTorcgvI
http://www.youtube.com/watch?v=G_rR6fdpMZc
Characters and Story
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Magic_Flute
The protagonists of the musical instruments are Magic Flute and a Pan Pipe (also called sikus) so we've delved into second level with the wind-instruments. We have seen that there are two classes, which differ by the "nozzle". The instruments have a metal hollow metal tip, where the musician produces vibrations with their lips before it enters the nozzle, but the woodwinds, have a tab, and the vibrations occur within the instrument. (To learn more about woodwinds-metal click http://thales.cica.es/rd/Recursos/rd99/ed99-0248-01/viento.html Spanish Web, http://en.wikipedia.org/wiki/Wind_instrument English Web)
Works of Mozart
Besides Mozart, We had continued to discover more things in our musical world. We learned a new rhythmic figure, the half, we have recognized and practiced with body percussion, and a new meter or time, ternary, which we discovered it through our bodies dancing to waltz.
Ternary Meter: http://www.youtube.com/watch?v=bKOFWYYvfRo
As in the first level, in the second level we had seen the different elements of the song, creating rhythms, melodies and lyrics.
And lest we make a long wait until tomorrow, and for the parents who can not sleep tonight and read this entry in the next days ... the new composer will be ......
Click......http://www.youtube.com/watch?v=E9F3Zx1dO44
We will discover the latest family of musical instruments we need to know.What could be it?Thanks a lot for your cooperation and teamwork
Con la última clase la semana pasada acabamos de ver a Mozart.
Durante estas semanas hemos visto, muchas cosas acerca de su vida y lo más importante, de su música.
Sabemos lo que es una Ópera, a través de "La Flauta Mágica". Hemos conocido de que trataba, qué personajes aparecían. Hemos bailado e imitado al Papageno. También a través de esta ópera pudimos ver, escuchar y aprender los tipos de voces que existen (niños, mujer (soprano, contralto), hombre (tenor, bajo)) y qué personajes se representaban con una u otra voz.
Los instrumentos musicales protagonistas de la Flauta Mágica son la Flauta travesera y una Flauta de pan (también llamada sikus) por lo que hemos profundizado en segundo con los instrumentos de viento. Hemos visto que hay dos clases, y que se diferencian por la "boquilla". Los instrumentos de metal tienen una boquilla hueca de metal, donde el músico produce vibraciones con sus labios antes de que este entre por la boquilla, sin embargo los de madera, tienen una lengüeta de madera, y las vibraciones se producen dentro del instrumento. (Para saber más sobre los instrumentos de viento madera-metal cliquea http://thales.cica.es/rd/Recursos/rd99/ed99-0248-01/viento.html página en español, http://en.wikipedia.org/wiki/Wind_instrument página en inglés)
Además de Mozart, continuamos descubriendo más cosas en nuestro mundo musical. Hemos aprendido una nueva figura rítmica, la blanca, la hemos reconocido y practicado con percusión corporal, y un nuevo compás, el ternario, que hemos descubierto a través de nuestro cuerpo bailando al ritmo de vals.
Y para que no se nos haga larga la espera hasta mañana, a los padres que no puedan dormir esta noche y los que lean esta entrada en los días posteriores...el próximo compositor será......
http://www.youtube.com/watch?v=E9F3Zx1dO44
Y con él descubriremos la última familia de instrumentos musicales que nos falta de conocer.
¿Cuál podrá ser?
No hay comentarios:
Publicar un comentario